Millennials & Generatie Z in Vogue

 In Blog

Millennials & Generatie Z in Vogue

De generatiekloof is niets nieuws, maar hier komt wel steeds meer positieve aandacht voor. Het tijdschrift Vogue brengt in oktober een editie uit met jongeren op de cover. Hierop staan geen BN’ers of modellen, maar echte leerlingen uit de Bijlmer in Amsterdam. Zij kozen voor Generatie Z in Vogue Nederland.

 

Generatie X, Y & Z

We zien een behoorlijk verschil in de generaties die opgegroeid zijn zonder mobiele telefoon en internet en de generaties die dat wel hadden. Bijvoorbeeld Generatie Alpha, Generatie Z en Generatie Y (Millennials) die zijn opgegroeid met internet en mobiele telefoons. Zij worden vaak gezien als lui, arrogant en dat alles voor ze geregeld en bedacht is. Millennials zelf daarentegen zien zichzelf precies als het omgekeerde. Ze willen origineel, creatief en speciaal zijn door zoveel mogelijk te doen voor de samenleving en medemens.

Generatie X Y Z

Juist deze generaties moeten het gaan doen. Zij zitten met de gebakken peren. Klimaatverandering, een heuse pandemie, fake news, compleet gemonitord en gevolgd worden op social media en bijna geen privéleven meer. Dit zijn maar een paar ontwikkelingen van de laatste paar jaren die deze jongeren of mee moeten zien te leven, of op moeten gaan lossen. 

Er zijn ontwikkelingen gaande om de generaties steeds meer te betrekken bij maatschappelijke problemen. De generaties zelf laten ook steeds meer van zichzelf horen en ze krijgen een podium om zichzelf te laten horen. Het tijdschrift Vogue draagt hier ook graag haar steentje bij met een speciale issue in oktober. Vogue zet Generatie Z in Nederland in het zonnetje en laat de wereld door hun ogen zien.

 

Toppers van Nederlandse bodem

Vogue Nederland lanceert in oktober een issue met een ode aan de jongeren die de wereld moeten gaan veranderen. Hiervoor zullen geen bekende Nederlanders of modellen staan maar echte leerlingen uit Amsterdam Bijlmer.

Deze editie is daadwerkelijk samen met de 20 Amsterdamse leerlingen gecreëerd. In plaats van gestyled te worden, droegen zij kleding waar ze zich zelf goed in voelen en hielpen ze mee met het concept. In dit oktober issue interviewen de studenten spraakmakende bekenden zoals actrice Hannah Hoekstra, die het Zwarte Piet Is Racisme-shirt droeg naar een lunch met het koningspaar. Verder staan er nog meer jonge creatieve ondernemers in die iets vernieuwends of speciaals doen in of voor Nederland.

Vogue vindt dat de jeugd een groter publiek verdient in Nederland en kwam daarom met dit initiatief. Uiteindelijk zijn de leerlingen en deze generatie degenen die de toekomst vorm gaan geven. Zij zullen alle problemen die nu worden gecreëerd gaan oplossen.

Cover Vogue Nederland

Covers VOGUE Nederland, oktober 2020

Eerlijke kansen voor iedereen

Bij PlaytoWork zien wij ook in dat de jeugd een doelgroep is die nog te weinig wordt aangesproken. De maatschappij en alle bedrijven kunnen enorm veel van hun nieuwe inzichten leren en daarom zijn wij ook hard aan het werk om zoveel mogelijk mbo’ers te helpen aan een baan om hun voetprint achter te laten op onze mooie samenleving. Kijk verder op onze website om te zien hoe wij hierin ons best doen.

Deel dit
Recent Posts
Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Omscholen in de goede richtingeen goede thuiswerkplek